نکات مهم در مورد نصب کولر گازی

نکات مهم در مورد نصب کولر گازی

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

نکات مهم در مورد نصب کولر گازی
بازدید : 382

1- در صورت مسدود شدن هوای ورودی یا خروجی کولر گازی، هوای خروجی مستقیماً به داخل دستگاه برمی گردد و یا هوای کافی به دستگاه نمی رسد. این امر پس از مدتی آسیب جدی به کمپرسور وارد می کند و راندمان دستگاه بسیار کاهش می یابد. در نتیجه بهترین مکان برای نصب کولر گازی را پیدا کنید و آن را در مکان هایی نصب کنید که جریان هوای کافی برای تبادل حرارت وجود دارد.
2- همچنین کولر را در حفاظ های بسته قرار ندهید زیرا با این کار احتمال ورود مستقیم هوای خروجی به دستگاه وجود دارد. در بند بالا بیان کردیم که ورود هوای خروجی به کولر باعث می شود دستگاه به درستی کار نکند و یا کمپرسور دچار مشکل شود. همچنین با قرار دادن کولر در حفاظ های بسته، سرویس و دسترسی به آن آسان نخواهد بود.
3- اگر دو کولر را روبروی هم قرار دهید، هوای گرم خارج شده از یک دستگاه باعث افت عملکرد دستگاه دیگر می شود. بنابراین اگر قصد دارید چند کولر گازی در منزل خود نصب کنید، آن ها را در کنار هم یا پشت به پشت نصب کنید.
4- گردش هوا را در دستگاه بیرونی حتما چک کنید زیرا سرعت باد نباید کمتر از 7 متر بر ثانیه باشد. اگر متوجه شدید که فن خارجی دستگاه از کار افتاده است، حتما سیستم را چک کنید زیرا احتمال آسیب وجود دارد.
5- مجدداً کولر گازی را در مکان هایی که احتمال نشست برف وجود دارد (برای جلوگیری از یخ زدگی کولر در زمستان) نصب نکنید. اگر دستگاه خود را در پارکینگ نصب کرده اید، مطمئن شوید که هیچ خودرویی در مقابل آن پارک نشده و راه هوایی را مسدود نمی کند. همچنین با نصب کولر گازی در سایه باعث بهبود عملکرد و کاهش مصرف برق خواهید شد. استفاده از سایبان برای دستگاه در صورتی که در گردش هوا اختلال ایجاد نکند بسیار خوب است.
6- اگر کولر را روی دیوار نصب کرده اید، همیشه مسیر لوله در آن را بررسی کنید تا از باز بودن آن مطمئن شوید. محل نصب یکی دیگر از مواردی است که باید بررسی کنید زیرا اگر کولر گازی تراز نباشد آب از آن می چکد. به یاد داشته باشید که به هیچ وجه نباید از لوله تخلیه مشترک برای دو دستگاه استفاده کنید.
7- کولر گازی را همیشه در مکان هایی مانند تراس یا پشت بام نصب کنید تا دسترسی آسان به آن داشته باشید.
8- از قرار دادن کولر گازی در اطراف مولدهای حرارتی و دودکش خودداری کنید زیرا باعث ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه می شود.
9- دقت کنید که سطح کولر گازی را نصب کرده باشید زیرا در صورت عدم نصب صحیح دستگاه مبرد در کویل دستگاه پخش شده و از قسمت هایی از دستگاه آب می چکد.
10- کولرهای سقفی باید به گونه ای نصب شود که در فاصله مناسبی از سطح زمین قرار گیرد. در غیر این صورت هوا به درستی توزیع نمی شود.
11- تنظیم نامناسب دما باعث فرسودگی زودرس کولر می شود.
12- کولرهای گازی نباید در مکان هایی مانند کارگاه های صنعتی که هوا حاوی دود، گرد و غبار و ذرات ریز است نصب شود. زیرا این موارد باعث مسدود شدن فیلتر و کویل اواپراتور می شود و در نهایت باعث آسیب جدی به دستگاه می شود.
13- لرزش و صداهای بلند می تواند اثرات منفی بر روی ریزپردازنده های کولر گازی داشته باشد. بنابراین کولر گازی را نزدیک وسایلی مانند ماشین تراش که دارای لرزش و صداهای بلند هستند قرار ندهید.
14- هنگام نصب کولر گازی باید مراقب باشید که گرد و غبار و ذرات ریز وارد لوله های مبرد نشود.
15. شما نباید بیشتر از لوله کشی استاندارد انجام دهید. زیرا لوله کشی طولانی باعث کاهش عملکرد دستگاه، گردش نامناسب روغن و معیوب شدن کمپرسور می شود.
16- حتما تمامی لوله ها و اتصالات را پس از نصب کولر گازی به دقت بررسی کنید تا نشتی نداشته باشند.
17- همیشه سعی کنید مسیری را برای نصب لوله انتخاب کنید که کمترین خمش را نیاز دارد. از خم کن لوله برای خم کردن لوله ها استفاده کنید تا در زوایای مناسب خم شوند.
18- در این به آب بندی لوله ها توجه کنید.
19- به هیچ وجه نباید آب وارد لوله های مبرد شود زیرا یا لوله توضیحی مسدود شده و یا کمپرسور آسیب دیده است.
20- برعکس کردن کپسول گاز در هنگام شارژ مبرد باعث ورود مایع به کمپرسور شده و در نهایت آسیب بسیار شدید و جدی به این قطعه وارد می شود.
21. هنگامی که اکسیژن وارد محفظه کمپرسور شده و با روغن مخلوط می شود، آتش سوزی رخ خواهد داد. بنابراین، داخل لوله را با اکسیژن تمیز نکنید.
22- در صورت بازکردن درب لوله ها در اسرع وقت آنها را به کولر گازی وصل کنید. این کار از ورود رطوبت و هوا به لوله ها جلوگیری می کند.
امروز در این مقاله توصیه های مهم برای نصب کولر گازی را به شما ارائه کرده ایم. اکنون که اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار دارید، دقیقاً می دانید چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید. پیشنهاد می کنیم در هنگام نصب کولر گازی حتما از یک فرد ماهر و حرفه ای کمک بگیرید

 

منبع:

https://serviskaran.ir/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c/



نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401 ساعت : 22:27
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید